دسترسی به منوها

جهان خلقت بر اساس حوزه‌های مغناطیسی ایجاد شده است

عضویت در خبرنامه

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

فرکانس درمانی در صنعت گردشگری

صنعت گردشگری امروزه از از رونق بسیاری برخوردار است و همچنین درآمدزایی بسیاری را نصیب شهر و کشور های گردشگری پذیر می کند. یکی از زمینه های گردشگری ، گردشگری درمانی است به نحوی که بسیاری از افراد از کشورها و شهرهای مختلف برای درمان بیماری ها به محلی دیگر می روند تا از امکانات درمانی آن بهره مند شوند. در این میان فرکانس درمانی و درمان های مشابه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. افراد بسیاری برای درمان به این شیوه حتی به کشورها و شهرهای مختلف سفر می کنند تا از این شیوه های درمانی برای مداوای خود بهره ببرند. گردشگری درمانی می تواند سبب رونق اقتصادی و تبادل پول و دلار شود. اگر به نحوی مناسب شرایط و مجوز ها برای فعالیت فرکانس درمانی صادر شود، از آنجایی که کشور ما در زمینه علوم پزشکی در سطح علمی مناسبی قرار دارد، می تواند گردشگران بسیاری را از کشورهای مختلف جذب نماید . همان طور که در زمینه های مختلف خدمات پزشکی شاهد مراجعه گردشگران درمانی به ایران هستیم، در فرکانس درمانی نیز میتوانیم پیشرو باشیم.

بهتر است در ادامه این مطلب مختصری با  فرکانس درمانی آشنا شویم.

فرکانس درمانی

یکی از شیوه های درمانی به حساب می آید که در آن از امواج الکترومغناطیسی استفاده می شود. این امواج هم برای تشخیص و هم برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش غیرتهاجمی و بدون عوارض اولین بار در کشور آلمان و سال ۱۹۷۷ ارائه شد. اساس کار این روش درمانی ارتعاش است. همان طور که می دانیم همه سلول ها و مولکول ها در موجودات زنده و غیرزنده دارای لرزش و ارتعاشاتی به طور طبیعی هستند. همچنین هر عضو  بدن و دستگاه های داخلی نیز ارتعاشات منحصر به خود را دارند. عوامل بیماری زا مانند ویروس ها، باکتری ها و میکروب ها نیز دارای ارتعاش مخصوص به خود هستند و می توان آنها را شناسایی و ثبت نمود نمود.

 نحوه عملکرد فرکانس درمانی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، اساس درمان در این روش ارتعاشات اعضا و قسمت های مختلف فرد بیمار است. اما چگونه می‌توان از این اصل بهره برد؟ بر اساس علم فیزیک هرگاه که دو فرکانس با مقدار مشابه با هم برخوردی پیدا می کنند سبب می‌شود که این فرکانس افزایش پیدا کرده و تشدید گردد. اگر دو فرکانس هم مقدار نباشند اتفاق خاصی رخ نمی دهد و رزونانس بین این دو ارتعاش به وجود نمی‌آید و می توانند اپر همدیگر را کم یا خنثی کنند. اگر بخواهیم مثال بزنیم اینگونه باید گفت که عضوی مانند کلیه را در نظر می گیریم که در زمان سلامتی و عملکرد صحیح، فرکانس مربوط به آن ثبت و نگهداری می شود. با لطبع اگر این عضو به درستی کار نکند و دچار بیماری گردد، فرکانس آن با کلیه سالم متفاوت خواهد بود. حال اگر فرکانس مربوط به کلیه سالم به این عضو تابیده شود دو حالت به وجود می آید. یا رزونانس در اثر برخورد این دو موج به وجود می آید و یا اینکه رزونانسی را در این عضو شاهد نیستیم. اگر کلیه فرد سالم باشد با برخورد به این موج در آن رزونانس به وجود می‌آید که قابل تشخیص است. اگر رزونانس در عضو مورد نظر به وجود نیاید نشان از این دارد که فرکانس آن با فرکانس کلیه سالم برابر نیست و مشکل و بیماری در آن وجود دارد. در گام نخست این روش می‌تواند روش تشخیصی دقیق و بی خطری باشد.

فرکانس درمانی گردشگری چه محاسنی دارد؟

یکی از مزیت هایی که این روش درمانی را نسبت به روش‌های درمانی دیگر متمایز می کند ، بی خطر بودن و نداشتن عارضه برای فرد است. در بسیاری از موارد حتی روش های تشخیصی نیز تهاجمی و عوارض دارهستند. در روش فرکانس درمانی امواج الکترومغناطیسی می تواند مقدار انرژی را در شخص ص افزایش دهد و مسدود بودن کانال های انرژی بدن را برطرف نماید.

عنوان می شود که روش درمان با این شیوه کاملاً غیر تهاجمی است. از آنجایی که در این روش درمانی از دارو استفاده نمی شود هیچ گونه تداخل دارویی با روش های درمانی دیگر برای فرد بیمار نخواهد داشت.

 مراحل تشخیص و درمان با فرکانس درمانی گردشگری

ابتدا برای تشخیص توسط دستگاه بدن اسکن می شود تا وضعیت اعضای داخلی بدن و حالات روحی روانی فرد بررسی شود. این روش علاوه بر تشخیص درست مشکلات جسمی می تواند در حکم عاملی پیشگیرانه باشد و میتواند به درستی عوامل را از ریشه و بنیان تشخیص دهد.

یکی از کاربردهای فرکانس درمانی  یا بیورزونانس، از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا است. بسیاری از میکروب ها و عوامل بیماری زای مختلف فرکانس آنها تشخیص و ثبت شده است. میتوان با تشخیص آن و تاباندن فرکانسهای معین این عوامل بیماری زا را از بین برد.

فرکانس درمانی در ایران

با گسترش این علم جدید و روش درمانی موثر در ایران نیز شاهد هستیم که به این روش درمانی پرداخته شده است و برای فرکانس درمانی بیماری مراکز متعددی در حال شروع فعالیت هستند. دکتر حمیدرضا طاهری یگانه تلاش های بسیاری را در زمینه  بسط و گسترش این روش درمانی نموده است و بی دلیل نیست که وی را به عنوان پدر علم بیورزونانس ایران می شناسند. سال های مختلف فعالیت ایشان و محققان مختلف با همکاری دانشگاه امیرکبیر تهران قدمهای بسیار موثری در این زمینه برداشته شده است. با توجه بیشتر میتوان با بهره گیری از پزشکان متخصص و جوانان با استعداد ایرانی تبدیل به قطبی در زمینه فرکانس درمانی گردشگری بود. افراد بسیاری از کشورهای مختلف می توانند برای درمان با این شیوه فوق العاده به کشور ایران بیایند و همانند دیگر تخصص ها که مراجعه کنندگان خارجی بسیاری دارد، در این زمینه فعالیت نمود و قدمی دیگر در زمینه رونق اقتصادی کشور برداشت.

این شیوه درمانی و تشخیصی غیر تهاجمی و سالم می‌تواند بسیاری از افراد را از روش های پر عارضه و خطرناک درمانی رهایی دهد. بسیاری از افراد حتی بعد از بهبود بیماری تا مدت های بسیار و یا همیشه با عوارض لطمه‌های دوران درمان بیماری دست و پنجه نرم می کنند. اما به جرات می توان گفت که این روش درمانی از زمان تشخیص تا مراحل کامل درمانی عوارض و مشکلات برای فرد بیمار در بر نخواهد داشت که این مورد قسمت کوچکی از مزیت های بزرگ این روش درمانی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *