دسترسی به منوها

جهان خلقت بر اساس حوزه‌های مغناطیسی ایجاد شده است

عضویت در خبرنامه

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

تشریح تکنولوژی بیورزونانس تراپی

در این مطلب تاریخچه و تشریح تکنولوژی بیورزونانس تراپی می پردازیم و  دستگاه های امروزی بیورزونانس برسی می کنیم .

 شاید علاقه مند باشید راجع به تکنولوژی به کار رفته در روش بیورزونانس بیشتر بدانید. در واقع این روش ریشه در علم فیزیک و استفاده از شرایط موجود در آن، با علم پزشکی است.

 بین سالهای۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ میلادی دانشمندانی از روسیه و آلمان متوجه این نکته شدند که  همه سلول های بدن در نقاط و بافت های مختلف دارای ارتعاش ویژه و منحصر به فرد و خود هستند که مثل اثر انگشت دست اختصاصی است. شاید بتوان گفت یکی از قوانین طبیعت در این سال ها کشف گردید. همه سلول های زنده موجود از این قانون پیروی می‌کنند. نکته مهم در اینجا است که ارتعاشات سلول ها در زمان فعالیت زمانی که دچار اختلال و بیماری هستند تفاوت پیدا می کند. تغییر در نوع فرکانس و رزونانس هر سلول می تواند به نوع بیماری عامل آن بستگی داشته باشد. البته به طور کامل موفق به کشف مقدار دقیق و چگونگی تغییرات نشده است.

تشريح تكنولوژی بيورزونانس تراپی

دانشمندان دستگاه هایی را اختراع کردند که بسیار حساس و ویژه بودند و توانایی این را داشتند که این ارتعاشات را ثبت نمایند. روز به روز به تکنولوژی و نحوه استفاده از دستگاه ها اضافه شد به نحوی که دستگاه‌های جدید توانستند اطلاعات به دست آمده را آنالیز کنند و پس از پردازش های لازم آن را در اختیار پزشک قرار دهند. البته در سال های پیش که تکنولوژی پیشرفت امروزه را نداشت  کارت سوخت و ممارست های طولانی انجام می شد. در عصر حاضر با کمک از کامپیوتر و علم نرم افزار می توان قابلیت های جدیدی را همراه با این تکنولوژی تلفیق کرد و نتایج خارق العاده و بسیار کاربردی را کسب نمود. 

از نوابغ این عرصه و بنیانگذار این علم می توان به دکتر رایف اشاره کرد. پس از آزمایش های شبانه روزی و زحمت های بیشمار این دانشمند متوجه شد که فرکانسهای اعضا و سلول ها تواند اطلاعات بسیار زیادی را راجع به بیماری ها بدهد.

تاریخچه تكنولوژي بيورزونانس

 در گام نخست با روش هایی خلاقانه  مبادرت به جمع‌آوری فرکانسهای مختلف سلول ها و حتی عوامل بیماری زا نمود. از آنجایی که وی در زمینه علوم مختلف چون اپتیک و رادیو شیمی اطلاعات مفیدی داشت توانست دستگاه های جدید و تشخیصی مهمی را  طراحی و بسازد. 

ابزاری برای مشاهده و تشخیص فرکانس ها

 قبل از هر چیز نیاز بود که عوامل بیماری زایی ها بهتر دیده  بهتر دیده شوند تا بتوان اثرات فرکانس های مختلف را روی آنها مشاهده نمود تا در ادامه نسبت به سنجش فرکانس آن اقدام کرد. دانستن فرکانس یک ویروس یا باکتری بسیار مهم است. زیرا می توان با داشتن این اطلاعات از این عامل به منظور از بین بردن آن استفاده کرد. میکروسکوپ ابداعی دکتر رایف  ویژگی های منحصر به فردی داشت زیرا می‌توانست از این موجودات در حالت طبیعی  و فعالیتهای غریزی و حیاتی  تصویر تهیه کند. اینکه موجودی میکروسکوپی در شرایط مختلف بتواند مشاهده شود و فعالیت ها و اثرات عوامل مختلف روی آن بررسی شود بسیار ارزشمند بود. زیرا در روشهای قبلی همچنین موردی امکان پذیر نبود و می بایست نمونه ها جهت رویت رنگ آمیزی می شد. 

در این مرحله باید فرکانس مربوطه تشخیص داده می شد. با مشاهده فعالیت های ویروس ها و اعمال فرکانس های مختلف، مشاهده عکس العمل ها امکان پذیر شد. با مقدار فرکانس تابانده شده و عکس العمل متقابل آن بانک جامعی است فرکانسهای سلول ها و حتی ویروس ها به وجود آمد.

 مولکول های متفاوت دارای نوسان الکترومغناطیسی و طیف انرژی مشابه هم نیستند. این اصل مهم باعث می شد که رزونانس موردنظر تنها بر روی سلولی که با این مقدار ارتعاش هماهنگ است اثر بگذارد و بر روی دیگر سلولها تاثیری نداشت. این پدیده نیز بر اساس اصل برهم نهی امواج صورت می پذیرفت. این روش میتواند روشی تشخیصی و دقیق نیز باشد و با استفاده از آن  میشود با  راحت ترین حالت ممکن  اولین گام ارتقا سلامت ، که همانا تشخیص صحیح است را برداشت. 

تشخیص فرسکناس بیورزونانس

بعد از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که علاوه بر اختلالات موجود از بین بردن میکروب ها می توان با کمک این روش ابداعی امواجی را تولید کرد که ثمره بازتاب آنها رویت ارگانیسم های کوچکی  چون ویروس ها شد که قبلا امکان پذیر نبود. 

در این میان روشی  ابتکاری سبب شد که هر میکرو ارگانیسم  را بتوان مشاهده کرد. این روش خاص از بازتاب امواج فرابنفش شکل گرفت زیرا دریافت طول موج سلول ها و میکرو ارگانیسم ها در نور سفید امکان پذیر نبود.هم اکنون با این روش می شود فعالیت های حیاتی ویروس ها را مشاهده کرد. 

پس از بررسی های بسیار معلوم گردید که حدود ۷۵ درصد  ارگانیسم ها در نور ماورای بنفش قابل مشاهده هستند . نور ماورای بنفش  از دامنه دید انسان خارج است اما با روش برهم نهی دو سیگنال و دریافت نمودن سیگنالی جدید این مشکل برطرف گردید و امکان مشاهده آنها به وجود آمد.

بیورزونانس و سلولهای سرطانی

 پس از فرکانس عوامل بیماری زا و میکروب ها اندازه گیری شد، حال با تاباندن فرکانس مورد نظر به بدن تنها میکروب مورد نظر بود که نسبت به این فرکانس واکنش نشان می‌داد که این امر به دلیل تداخل سازنده به وجود آمده بود که به عنوان سیگنال تشخیصی شناخته می‌شد. 

پس از تلاش های فراوان و بسیار مستمر در سال ۱۹۳۰ بود که دکتر رایف توانست با روش خود ویروس سرطان در انسان را شناسایی نماید. حال که فرکانس سلول های سرطانی و عوامل ایجاد سرطان کشف شده بود پس با تاباندن آن به سلولهای سالم باید شاهد بروز تومور و عوامل سرطان زا باشیم. دکتر رایف با آزمایشاتی  که بر روی موجودات آزمایشگاهی انجام داد، توانست در آن ها تومورهای سرطانی ایجاد نماید و سپس با موفقیت آنها را از بین ببرد.

بیورزونانس

 تکنولوژی به همراه خلاقیت توانسته بود شگفتی بزرگ خلق کند. بسیاری از دانشمندان و پزشکان پس از بررسی های فراوان این کشفیات را مورد تایید قرار دادند. به نحوی که در آن سال ها از این تکنولوژی در کلینیک ها و بیمارستان ها استفاده می شد و در کمال تعجب شاهد اثرات معجزه آسا و شگفت انگیزان بودند. 

با پیشرفت این تکنولوژی و مطالعات بیشتر آرشیوی از فرکانسهای مختلف کشف و ثبت گردید. حال می شد با استفاده از فرکانس ها میکروب های مورد نظر را  ریشه کن کرد. 

آزمایش نهایی  تکنولوژی بیورزونانس بر روی انسان

 سالها بعد با نظارت تیمی تحقیقاتی آزمایش و اثر ارتقا سلامت بیورزونانس بر روی افرادی که سرطان داشتند آغاز گردید. در کمال تعجب مشاهده شد که تمامی افراد البته با فاصله های زمانی مختلف به این روش ارتقا سلامت شدند و بافت های سرطانی به گونه ای معجزه آسا متلاشی گردیدند. این اتفاق خبری مهم و معجزه آسا بود که دنیای علم را در آن زمان تحت تاثیر قرار داد. افراد بسیاری با اشتیاق فراوان بهین تکنولوژی روی آوردند و در بهبود و توسعه آن کوشیدند. پس از اثبات معجزه آسای بیورزونانس اتفاقات عجیبی رخ داد. خیلی از افراد این حقیقت را انکار کردند و اثرات این تکنولوژی را زیر سوال بردند. این خصومت ها تا جایی پیش رفت که سبب آزار دکتر رایف و تحت فشار قرار دادن وی آغاز گردید. این جنگ نابرابر حتی منجر به آتش سوزی آزمایشگاه و از بین بردن عمدی دستگاه های وی شد. داستان به همین جا نیز ختم نگردید. حتی افرادی که همکاری داشتند مجبور به سکوت شدند یا حقیقت های این علم را انکار کردند.

ازمایش بیورزونانس

 البته این روند تخریبی توسط کمپانی های بزرگ تولید دارو بود. کسانی که تنها عاملی که برای آنها اهمیت دارد پول است.

 پس از سال‌ها رکود این علم و تکنولوژی، دنیا دوباره نگاهی جدید به آن پیدا کرد. امروزه شاهد اهمیت بسیار زیاد این تکنولوژی در میان افراد هستیم. کلینیک ها و دانشمندان زیادی همچنان بر روی این تکنولوژی کار می کنند و دستگاههای بیورزونانس جایگاه ویژه ای در میان مراکز ارتقا سلامت پیدا کرده است. 

دستگاه های امروزی بیورزونانس

این دستگاه های تشخیصی و ارتقا سلامت توانایی این را دارند که بدن انسان را اسکن نموده و مشکلات و نارسایی هایی که در بدن وجود دارد را شناسایی نمایند. گام اول و مهم درد ارتقا سلامت بیماری های مختلف، تشخیص صحیح است.تشخیص صحیح و به موقع می تواند گامی بلند در مسیر رسیدن به سلامتی و دوره ارتقا سلامت باشد.

دستگاه های مدرن امروزی به طور شگفت انگیزی در زمانی ۱۰ دقیقه‌ای کل بدن انسان را اسکن می کنند و وضعیت سلامتی شما را بررسی و اعلام می نمایند.

 این دستگاه ها ویروس ها، باکتری ها، انگل ها و عوامل آلرژی را در مواد غذایی و همچنین عواملی چون مکمل ها و داروها را تشخیص می دهند.

 از مزیتهای بیورزونانس چه در قدیم و چه در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که روش غیر تهاجمی است و به طور قطعی و صد در صد عوارضی به همراه نخواهد داشت. این امکان استفاده از آن را برای همه افراد مهیا نموده است.

تکنولوژی بیورزونانس و اسکن اندام های بدن

 این دستگاه قادر است که هزار اندام و بافت را اسکن نماید. این تکنولوژی می تواند مشکلات را تشخیص دهد و همچنین آنها را برطرف نماید. بیشتر افراد استفاده کننده از این تکنولوژی و دستگاه بیورزونانس آن را عالی و دقیق توصیف نموده اند.

تکنولوژی بیورزونانس و اسکن اندام های بدن

در زمان ارتقا سلامت چه اتفاقی رخ میدهد؟

 پس از تشخیص عارضه و شروع مراحل ارتقا سلامت به بیمار گفته می‌شود که در حالت آرام قرار گیرد. حتی می تواند حالت نشسته را انتخاب نماید. در هنگام ارتقا سلامت الکترودها روی بدن بیمار قرار می گیرند از بیمار خواسته می‌شود که مقداری کم از مایعات بدن که معمولاً بزاق استرا تهیه کرده تا دستگاه بتواند اطلاعاتی از بدن شما به طور دقیق کسب نماید.

 این دستگاه محدودیت استفاده در گروه‌های سنی مختلف را ندارد. حتی کودکان نیز به راحتی می توانند از این دستگاه برای تشخیص عوامل بیماری زا استفاده نمایند.

 بیورزونانس می‌تواند کمک بزرگی در ارتقا سلامت استرس ها نیز باشد و تعداد جلسات ارتقا سلامت بسته به حالت و نوع آن و همچنین تشخیص پزشک می تواند متغیر باشد. این مقدار در کودکان ۴ الی ۶ جلسه ارتقا سلامت است که در بین بزرگسالان می تواند ۶ تا ۸ جلسه باشد.

 اقدامات قبل از انجام بیورزونانس

 آمادگی خاصی برای ارتقا سلامت و تشخیص به این روش وجود ندارد اما در بیشتر مواقع توصیه می شود در روز ارتقا سلامت مصرف کافئین متوقف یا کاهش پیدا کند. همچنین تاکید می گردد که در روز انجام بیورزونانس و همچنین بعد از مراحل ارتقا سلامت ، مصرف آب افزایش یابد.

 البته این روش ارتقا سلامت در زنان باردار در سه ماهه اول توصیه نمی گردد همچنین کسانی که دارای ضربان قلب متزلزلی دارند، باید این کار با مراقبت های ویژه انجام شود.

 زمینه های ارتقا سلامت در تکنولوژی بیورزونانس

 بر اثر قرارگیری در مقابل عواملی چون پاتوژن ها، عوامل ایجاد استرس، انگل ها، تنش های زندگی روزمره، آلرژی ها، افسردگی و… می تواند انسان امروزی را در معرض خطرهای قرار دهد که می توان با کمک بیورزونانس به یاری آنها شتافت. اما به طور کلی در موارد زیر می‌توان از تکنولوژی بیورزونانس استفاده نمود:

  •  افسردگی : برای ارتقا سلامت کردن افسردگی هدف اصلی از بیورزونانس، راه اندازی دوباره به حالت عصبی در شخصی است که به افسردگی مبتلا شده است. در این حالت کمک می‌شود تا سیناپسهای عصبی بتوانند انتقال داده های عصبی را به نحوی بهتر انجام دهند. می تواند روش عالی باشد و افراد را از خوردن قرص های گوناگون جهت رفع از افسردگی بی نیاز کند.
  •  تومورها: در واقع تومورها قسمتی از سلول ها هستند که سموم داخل بدن را نابود می نمایند. هدف گرفتن و برطرف نمودن نقاط ضعف اندام ها، غدد و سیستم ایمنی بدن بسیار حائز اهمیت است. بیورزونانس به جای آن که تنها موقعیت دقیق آنرا مورد هدف قرار دهد به موارد به وجود آمده توموردر کل بدن می پردازد .
  • زمینه های ارتقا سلامت در تکنولوژی بیورزونانس
  • آلرژی: بیورزونانس با استفاده از سیستم پوستی، عصبی، تنفسی و همچنین دستگاه گوارش آلرژی ها را شناسایی و ارتقا سلامت می نماید.
  •  مشکلات در اندام:  بیورزونانس ارتقا سلامت قادر است کلیه را فیلتر نماید و همچنین علائم بیماری های ناشی از روده و معده مثل نفخ، گل و خفگی را برطرف نماید.

 سخن پایانی اینکه شما می توانید بسیاری از موارد دیگر که در لیست موجود نبود را  به وسیله بیورزونانس تسکین دهید. بهتر است قبل از هر چیز استفاده از روش‌های ارتقا سلامت مربوط به آن جلسات مشاوره ای را نیز  پشت سر بگذارید. با روشهای ارتقا سلامت و تشخیصی بیورزونانس می توانید به روح و جسم خود تعادل ببخشید. 

نویسنده و محقق : دکتر حمیدرضا طاهری یگانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *