دسترسی به منوها

جهان خلقت بر اساس حوزه‌های مغناطیسی ایجاد شده است

عضویت در خبرنامه

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

در جلسه‌ی شورای ستاد راهبری و اجرای نقشه‌ی جامع علمی کشور، چگونگی استفاده از بیورزونانس به عنوان یک علم جدید در تشخیص بیماری ها و بهبود آنها مورد بررسی قرار گرفت.

توصیف علمی بیوزونانس

مطالعات فیزیکی نشان دهنده‌ی این هستند که ارگان‌های بدن انسان یک فرکانس تثبیت شده به نام فرکانس طبیعی را از خود منتشر می کنند. همچنین هر شئ فرکانس طبیعی را دارا می باشد. زمانی که فرکانس ارتعاشی خارجی هر شئ به فرکانس طبیعی برسد، دامنه فرکانس آن به ماکزیمم مقدار خود می رسد که این پدیده بیورزونانس نامیده می‌شود. زمانی که یک شئ رزونانس می‌کند، آن شئ می‌تواند مقدار بزرگی از انرژی محیط پیرامون را کسب کند. کسب این انرژی منجر به نتایج غیرقابلِ‌انتظار می‌شود.

اگر فرکانس خودالقایی در یک ارگان بدن نزدیک به گستره‌ی ارتعاشی خارجی یا در گستره‌ی فرکانس ارتعاشی خارجی باشد، تأثیرات پیچیده با گستره‌ی پهن تولید شده باعث آسیب رسیدن به ارگان هدف در بدن می شود. انرژی مکانیکی رزونانسی می‌تواند تبدیل به انرژی حرارتی، بیوشیمیایی و بیوالکتریکی شود. انرژی مکانیکی رزونانسی تبدیل شده می‌تواند به صورت مستقیم روی غشای پلاسما و غشای میتوکندریایی سلول‌ها و بافت‌های مختلف اثر بگذارد و همچنین منجر به یک تغییر در نفوذپذیری غشا و همچنین تأثیر بر روی فعالیت آنزیمی شود. درنتیجه انرژی مکانیکی رزونانسی سرانجام برروی فرآیند زیست-اکسیداسیون اثر خواهد گذاشت، سبب کاهش انرژِی سنتز و متابولیسم می‌شود و همچنین سیستم عملکرد آنتی اکسیداسیون را کاهش می‌دهد.

غشای سلولی

این موضوع به طریق تجربی به واسطه‌ی تغییرات فراساختاری (ultra structure) و آشکارسازی ایمونوکمیکال به ثبت رسیده است. ارگان‌های بدن انسان از منظر فرکانس‌های طبیعی باهم متفاوت هستند. به طور مثال، فرکانس طبیعی سر 12- 8 هرتز می‌باشد.

بیورزونانس یک رویکرد پزشکی می‌باشد که در آن می‌توان از امواج الکترومغناطیس برای تشخیص بیماری‌های انسان و ارتقای سلامت انسان بهره برد.

منشأ بیورزونانس

ریشه‌ی‌ بیورزونانس معتقد است که تمام کائنات و تمام موجودات عالم (زنده و غیرزنده) دائماً در حال جنبش می‌باشند. بر طبق این موضوع تمام سلول‌هاي زنده، چه انسان و چه انگل، ارتعاشاتی با فرکانس‌هاي بالا تولید کرده و از خود منتشر می‌کنند و همچنین می‌توانند به ارتعاشات دیگري با فرکانس‌هاي متفاوت از منابع خارجی پاسخ دهند. این بَرهم‌کُنِش‌ها در نظریه‌ی ریسمان جهان فیزیکی نیز به عنوان مجموعه‌ای از ارتعاشات صوتی که بر یکدیگر اثر می‌گذارند معرفی شده‌اند؛ به گونه‌ای که انگار همه چیز در نتیجه‌ی یک گیتار عظیم کیهانی به وجود آمده است.

اصول تشخیص به روش بیورزونانس بر این مضمون می‌باشند که سلول‌های زنده دارای فرکانس‌های مخصوص به خودشان هستند و نسبت به فرکانس‌های اعمالی واکنش نشان می‌دهند و در صورتی که فرکانس‌ها در تعادل و توازن با بافت زنده نباشند، موجب بروز بیماری می‌شوند. با بهره‌وری از ابزارهای فرکانسی می‌توان این عدم توازن‌ها را قبل از اینکه موجب بروز بیماری شوند، اصلاح کرد.

فرکانس سلول‌های زنده

مبحث بیورزونانس در جلسه‌ی شورای ستاد راهبری

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی دانشگاه خبرگزاری فارس، در جلسه‌ی 43 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که با حضور دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر وقت بهداشت)، دکتر منصور کبگانیان (قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور)، مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد؛ جناب آقای دکتر رهایی (رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر)، جناب آقای دکتر کشوری (رئیس پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر)، جناب آقای دکتر حمیدرضا طاهری یگانه (رئیس مرکز تحقیقات بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیر کبیر) و جناب آقای دکتر نصرآبادی (استاد دانشگاه) طرح‌کنندگان علم بیورزونانس بودند. در این جلسه بحث چگونگی بهره‌وری از بیورزونانس به عنوان علم جدید در حوزه‌ی مهندسی و ترکیب آن با پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

از لحاظ علوم فیزیک و همچنین بر طبق یافته‌های فیزیکدان فرانسوی لوئی دوبروی یک قانون کلی و ثابت شده در عالم وجود دارد که نشان می‌دهد تمامی اجسام و به عبارتی همه‌ی سلول‌های گیاهان و جانوران، دارای ارتعاشاتی به نام ارتعاشات طبیعی می‌باشند.

بانک اطلاعات الکترونیکی بیورزونانس

ارتعاشات طبیعی (رزونانس)، از لحاظ علوم فیزیک و ریاضی قابل ثبت می‌باشند، یعنی می‌توان طول موج و فرکانس این ارتعاشات طبیعی را به دست آورد. بر طبق این موضوع دانشمندان موفق شده‌اند که بانک اطلاعات الکترونیکی بزرگی را از طریق این فرکانس‌ها فراهم آورند. این بانک اطلاعات الکترونیکی شامل فرکانس‌های طبیعی تمام اعضای بدن ،ارگانیسم‌هایی مانند میکروب‌ها و برخی ویروس‌ها و حتی تغییرات هورمونی می‌شود که ناشی از انواع بیماری‌ها یا ناشی از احساسات و استرس‌ها هستند.

رزونانس یا تشدید قانونی در علم فیزیک است. به این معنا که دو ارتعاش هم‌فرکانس پس از برخورد با یکدیگر می‌توانند بر روی یکدیگر اثر سازنده بگذارند و باعث ایجاد یک ارتعاش با دامنه‌ی بزرگتر شوند. تأثیرات این جذب انرژی می‌تواند کمک بسزایی به تشخیص و ارتقای سلامت یک موجود زنده کند. این مسئله پایه‌ی بیورزونانس را تشکیل داده است. امروزه در اکثر کشورها این علم نقش کمک‌تشخیصی داشته و در جهت ارتقای سلامت افراد از آن بهره می‌گیرند.

دکتر منصور

تعریف دکتر کبگانیان از بیورزونانس

به فرموده‌ی جناب آقای دکتر کبگانیان، فناوری بیورزونانس ترکیبی از علم مهندسی در بخش‌های الکترونیک، ارتعاشات، بیوشیمی، بیوفیزیک و پزشکی می باشد. فناوری بیورزونانس طی دو دهه‌ی گذشته در کشورهای آلمان، روسیه و آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. این فناوری می تواند نقش بسیار مهمی را در ارتقای سلامت و تشخیص بیماری‌ها ایفا نماید. این موضوع از جانب محققین دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه شد و ما به دنبال توسعه‌ی این فناوری و همچنین تجاری‌سازی ‌و بومی‌سازی آن هستیم.

دستگاه‌های بیورزونانس

بیش از ۱۰۰ سال است که علم جدید بیورزونانس وارد عرصه شده است و تاکنون دستگاه‌های متنوعی از بیورزونانس طراحی و ساخته شده‌اند. خوشبختانه در حال حاضر آزمایشگاه تحقیقات فناوری بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیشترین تنوع را از دستگاه‌های بیورزونانس در کشور ایران در اختیار دارد. از جمله این دستگاه‌های بیورزونانس می‎توان به دستگاه پیشرفته و هوشمندی اشاره کرد که با قرار دادن یک هدست فرستنده و گیرنده‌ی امواج بر روی سر بیمار می‌تواند به طور اتوماتیک و در عرض چندین دقیقه تمام بدن را از لحاظ بیوالکترومغناطیس مورد بررسی قرار داده و آن را آنالیز کند. همچنین این دستگاه درباره‌ی وضعیت کلی سلامت بدن، وضعیت ارگان‌ها و اندام‌ها، وضعیت میکروارگانیسم‌ها، وضعیت املاح و ویتامین‌ها و مواد زائد و… اطلاعاتی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.

بیورزونانس در سرتاسر جهان

کشورهای آلمان و روسیه از جمله کشورهای پیشرویی هستند که تحقیقات بنیادی مهمی در زمینه بیورزونانس انجام داده‌اند. دستگاهی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر کاربردی شده است، عمدتاً برطبق تکنولوژیِ روسی می‌باشد؛ ولی ما در زمینه‌ی ساخت این دستگاه تحقیقاتی را در دستور کار داریم و در این راه توانسته‌ایم برخی از ماژول‌های دستگاه کلاسیک بیورزونانس را بازسازی کنیم.

یک پاسخ

  1. عالیست
    چند سالی هست پیگیر این علم بودم و موفقیت در بومی سازی ان در کشور ایران ارزوی همه است . دعای گوی شما هستیم.
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *