دسترسی به منوها

جهان خلقت بر اساس حوزه‌های مغناطیسی ایجاد شده است

عضویت در خبرنامه

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

فرکانس درمانی و قرآن

همانطور که می دانید تمام مولکول ها، سلول ها و حتی اشیای بی جان دارای فرکانس خاص خود هستند. در این میان قران کلام خداوند متعال نیز دارای فرکانس و انرژی خاص خود است. یکی از روش هایی که می تواند اثر کلام خداوند را برای انسان بیشتر نماید، گوش دادن به قران و کلام خداوند است. طبق تحقیقات صورت گرفته گوش دادن به تلاوت قران به صورت مداوم و پیوسته می تواند آثاری شگفت انگیز را از خود به جای بگذارد. از جمله آثار شنیدن تلاوت قرآن بالا رفتن سیستم ایمنی بدن، افزایش خلاقیت انسان، تقویت حافظه، درمان بیماری های مزمن و بروز تغییراتی ملموس در اخلاق حق و رفتار است. علاوه بر موارد فوق تاثیرات قران می تواند بر بالا رفتن قدرت ارتباط با دیگر افراد، ایجاد حس اعتماد دونفره، کنترل آرامش در شرایط سخت، عکس العمل های سریع در مواقع لزوم و همچنین بالا رفتن توان تفکر و تصمیم گیری صحیح  تاثیر مثبت داشته باشد.

آیات و صوت قرآن دارای امواج صوتی است که فرکانس خاص خود را دارد و این امواج می تواند نوسانات ای را به وجود آورد که قدرت تاثیر بر مغز انسان را دارد. آیات قرآن می تواند سبب ایجاد هماهنگی و نظم در مغز گردد و بدن انسان را نیز در مقابل مشکلات و بیماری هایی چون سرطان مقاوم کند. همانطور که میدانید علت اصلی بروز سرطان عملکرد ضعیف مناسب صحیح بدن است. چیزی شبیه به انرژی درمانی را شاهد هستیم ولی با این تفاوت که انرژی آن از صوت و کلام خواندن آیات الهی است.

تاثیر فرکانس قرآن در روح و روان

گوش دادن به تلاوت قرآن به خوبی قادر است انواع بیماری هایی که منشاء روحی و روانی دارد را درمان نماید. طبق تحقیقی که در جلسات ختم قرآن در ماه رمضان صورت گرفت مشخص شد که بسیاری از افراد مشکلات روحی روانی خود را فراموش کرده و همچنین انرژی روانی بسیار زیادی پیدا کردند. گوش دادن به تلاوت قرآن می تواند افراد را از افسردگی و استرس برهاند. با شرکت در جلسات تلاوت قرآن و قرارگیری در فرکانس کلام خداوند می توان انرژی مضاعف روحی پیدا کرد.در این شیوه فرکانس درمانی با آیات و اصوات کلام خدا انجام می شود .

تاثیرقرآن بر مغز انسان

در سال  ۱۸۳۹ میلادی فردی محقق با نام هنریک ویلیام دوف به این نتیجه رسید که امواج صوتی خواص وجود دارند که قادر هستند بر روی مغز تاثیراتی مثبت و یا منفی از خود باقی بگذارند. در زمانی که فرد بی صدای گوش می دهد سلول های درون مغز انسان به امواج تولید شده عکس العمل نشان می دهد.

سلول های مغز زمانی که توسط امواج صوتی مرتعش می شوند و لرزش در آنها به وجود می آید بر عمرشان نیز افزوده می گردد. سلول های مغزی با ریتم خاص به لرزش در می آیند و همچنین سلول های پیرامون خود را نیز متاثر می کنند.

در کشور ایران نیز در سال ۹۳ تحقیقاتی پیرامون آثار شفابخش قرآن مورد بررسی قرار گرفت. در یک اتاق موسیقی های مختلف و همچنین صدای تلاوت قران برای دانه های جو پخش شد. دانه ها همگی شرایط یکسانی برای رشد داشتند. بعد از چند روز مشخص شد که دانه های جو که برای آنها صدای تلاوت قرآن پخش شده است، رشد بهتری نسبت به بقیه داشتند. زمانی که فرکانس آیات قرآنی و صدای آن بتواند بر روی یک دانه جو اثر بگذارد قطعاً قادر خواهد بود بر مغز و روح و روان انسان نیز اثراتی مثبت از خود به جای بگذارد. همراستا با تحقیقات هنریک ویلیام دوف مشخص گردید که فرکانس آیات قرآن و صدای تلاوت آن قادر است اثراتی مثبت بر روی سلولهای مغز از خود به جای بگذارد.

مغز انسان از چهار قسمت اصلی تقسیم شده است که شامل لوب پیشانی، لوب گیجگاهی، لوب آهیانه و لوب پس سری میباشد. زمانی که هر فرد مبادرت به آموختن آیات قرآن می کند و یا اینکه با دقت به تلفظ آن گوش فرا می دهد یک ناحیه در قسمت لب گیجگاهی مغز برانگیخته می گردد. در واقع این مرکز تثبیت حافظه در انسان می باشد. این مرکز صدا و اصوات ناشی از تلاوت قرآن را پردازش می کند. این ناحیه دقیقا مکانی است که رابطه مستقیم با یادگیری آموخته ها و دانسته های جدید در انسان است. این مرکز زمانی  بالاترین حالت فعالیت را دارد که شما در حال یادگیری چیزی هستید. هنگامی که انسان در قرآن می خواند این ناحیه از مغز عملکرد بهتری از خود نشان می دهد و در نتیجه موجب بالا رفتن قدرت حافظه شده و کارایی آن افزایش پیدا میکند.

ناحیه دیگری در مغز که لوب آهیانه نام دارد در زمان تلاوت قرآن توسط فرد شروع به فعالیت می کند. این ناحیه از مغز وظیفه خواندن، نوشتن و کلام را بر عهده دارد. قسمت راست این ناحیه از مغز ظ با لحن و بیان کلمات  وابسته است و قدرت سخنوری را در فرد بر عهده می گیرد. همچنین این ناحیه از مغز ذ برای امور منطقی، تصورات فضایی و ریاضیات به کار برده می شود.

زمانی که شما قرآن می خوانید و یا آن را حفظ می نماید لوب پیشانی شما تحت تاثیر قرار میگیرد. این ناحیه از مغز رابطه ای مستقیم با فراخوانی حافظه فرد، خلق کلام،  ادا کردن کلمات و واژه‌ها،  رفتارهای اجتماعی و برنامه‌ریزی و… دارد. در نتیجه تلاوت و خواندن قرآن می تواند بر این ناحیه تاثیرات مثبتی گذاشته و آن را تقویت نماید .

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره گردید کلمات و آیات قرآن چه به صورت ذاتی و یا چه به صورت صدا فرکانسی خاص و منحصر به خود دارد. مانند دیگر فرکانسهای مورد استفاده برای اصلاح و رفع لوب دستگاه های داخلی بدن این فرکانسها قادر است اثرات ای شفابخش در روح و روان انسان از خود به جای بگذارد.

آیات و اثبات تلاوت شده قرآن فرکانس و طول موج منحصر به خود را دارد و این نوسانات تولید شده توستان می تواند بر سلولهای مغز انسان تاثیر گذاشته و هماهنگی و توازن بیشتری را به وجود آورد. انواع بیماری هایی که به سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن به وجود می آیند، با تقویت سیستم ایمنی بدن اثرات تخریبی خود را از دست می دهند زیرا مقاومت بدن در برابر عوامل ایجاد بیماری هایی چون سرطان افزایش پیدا میکند.

همانند بسیاری از امواج الکترومغناطیسی که در پیرامون ما وجود دارد و بر روی ما اثر می گذارد، فرکانس به اثبات تلاوت شده از قرآن نیز این توانایی را دارد که بر ذهن و روان انسان اثر گذاشته و آن را متعالی تر از قبل کند.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *