دسترسی به منوها

جهان خلقت بر اساس حوزه‌های مغناطیسی ایجاد شده است

عضویت در خبرنامه

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

بررسی چاکرا ها از نظر علمی

می‌توان گفت که انرژی حیاتی و حرکتی به دو صورت بیوشیمیایی و کیهانی موجب حرکت و زنده بودن انسان میشود. انرژی هایی نظیر بیوشیمیایی در بدن موجودات زنده شکل می گیرد که در نتیجه واکنش های شیمیایی انجام شده به وسیله مواد غذایی خورده شده است. اگر بخواهیم پیرامون چاکرا و مراکز انرژی صحبت کنیم بیشتر باید به انرژی کیهانی که خود نوعی از انرژی الکترومغناطیسی است دقت کنیم.

مراکز انرژی حیاتی در بدن که با نام چاکرا شناخته می شوند ۷ عدد هستند و در ستون فقرات انسان و جایگاهی در جسم اثیری او دارند. این مراکز انرژی در واقع پل و ارتباطی بین روح و جسم انسان به حساب می آیند.

 

شاید متوجه شده باشید که نام چاکرا از چرخ های دوار گرفته شده است. چرا به این نام خوانده می شوند؟ زیرا چاکراها به طور پیوسته در حال چرخش بوده و از طریق مجاری باریک با نام نادی در کل بدن جاری می گردند و انرژی حیاتی و دستورات عملکردی به جسم و روح صادر می نماید.

طبق بررسی های انجام شده علم فیزیولوژیک اینگونه می گوید که نقاطی که عصب سمپاتیک و پاراسمپاتیک و همچنین غده های درون ریز بدن با هم تلاقی دارند، می تواند آن محل چاکرا باشد.

چاکراهای بدن ارتباطی مستقیم با غدد درون ریز و سلسله اعصاب دارند و عملکرد آنها می‌تواند تاثیر مستقیم بر جسم و روح بگذارد. این نکته را نیز باید بدانید که چاکراهای اصلی در بدن اندام های فیزیکی را انرژی بخشیده و کنترل می نمایند. به عبارت دیگر انرژی های حیاتی موجود در جهان هستی توسط چاکراها جذب شده و تبدیل به فرکانس هایی می شوند که برای بدن لازم و ضروری است.  توجه داشته باشید که خود چاکراها انرژی ندارند و تنها حکم پالایشگاه و مبدل را برای بدن و اعضای داخلی دارند.

(اولین مرکز بیورزونانس)

پرانا و چاکراها

زمانی که صحبت از چاکرا میشود محال است که واژه  پرانا نیز به میان نیاید. پرانا یا چی به عنوان منبع و انرژی حیاتی در کائنات شناخته می شود و پیوسته در همه جا جریان دارد. همواره می توان در فرایندهای شفابخشی و انرژی درمانی با هدایت آن و افزایش این انرژی، اعضای دچار مشکل را شفا داد. با دستورات مدیتیشن و یوگا می‌توان با انجام تمرین تنفسی انرژی بیشتری از پرانا را را به بدن وارد نمود مود و پس از آن شاهد افزایش قدرت چاکرا و سلامت بیشتر در همه زمینه ها بود.

پرانا و چاکرا ها

 پرانا و چاکرا از نظر علمی

طی سال‌های گذشته برای اثبات پرانا که رابطه مستقیم با چاکرا دارد آزمایشاتی انجام شد. در اینجا به چند آزمایش اشاره خواهیم کرد که که می تواند این مهم را به اثبات برساند.

  • شخصی به نام مسمر در سال های قرن هجدهم میلادی اینگونه می پنداشت که انرژی پرانا در همه جا جاری و ساری است و می توان با آن مبادرت به درمان و شفای بیماران  نمود. مسمر آن را نیرویی شبیه به آهنربا در بدن تصور کرد و تلاش می نمود تا با آهنربا بیماران خود را شفا دهد.
  • آزمایش دیگر جهت اثبات این نظریه در سال های پایانی قرن نوزدهم توسط ویلیام کروک انجام شد. آنها سعی در کشف منشا و چگونگی انرژی پرانا بودند و آن را سبب  بروز پدیده های متافیزیکی می‌دانستند. آنها این انرژی ها را به سبب امواج اتر می دانستند که می تواند مانند پدیده هایی مثل تله پاتی بدون واسطه فیزیکی امکان پذیر باشد.
  • آزمایش سوم نتایج بهتر در جهت اثبات این پدیده داشت و توسط جمعی از دانشمندان ژاپنی در سال ۱۹۹۶ انجام گرفت . آنها مبادرت به تحقیق در مورد نقاط طب سوزنی و چاکراها انجام دادند این کار با تزریق ایزوتوپ هایی در این مناطق انجام می شد. طی این بررسی ها مشخص شد که در این نقاط جریان خطی حدود ۱۰ تا ۱۵ سانت نسبت به دیگر نقاط بدن بیشتر است و این نشان دهنده حضور پرانا در بدن و افزایش آن در نقاطی خاص از بدن بود.
  • یکی از فرضیه های دیگر راجع به میدان انرژی در بدن در مجله های معروف انتشار یافت که طی آن  اذعان شده بود که امواج الکترومغناطیسی توسط بدن انتشار می یابد. در این دنیا انرژی انسانی در جریان است و ناشی از موجودات زنده بوده و هاله نامیده می شود. بسیاری از افراد که توانایی های خاص دارند قابلیت دیدن هاله انسان را دارند و همچنین با پیشرفت علم توسط دستگاه هایی می توان مقدار آنرا اندازه گیری نمود.

البته در بسیاری از موارد به دلیل عدم اطلاع کافی از ریشه‌های فرهنگی و علمی باستان، و این که در بیشتر موارد دانشمندان سعی در دیدن فیزیکی این پدیده داشتند دلیلی واضح برای آن متصور نشدند. عدهای آن را تایید و عده‌ای آن را تکذیب می‌کنند.

آنچه که می تواند به طور صحیح و بی طرفانه چاکراها را از لحاظ وجود و حقیقت اثبات نماید، حس کردن واقعی و دیدن اثرات ملموس توسط افرادی است که به آن اعتقاد دارند.

از دیگر عواملی که به صورت علمی می‌تواند وجود چاکراها را اثبات کند، نتایج درمانی افرادی است که مشکل روحی و روانی آنها توسط اساتید به دلیل نامتعادل بودن چاکرا هاست. افراد بسیاری با مراجعه به اساتید اهل فن متوجه این شدند که ریشه مشکلات آنها در عدم توازن و مسدود بودن چاکرای خاص در بدن آنهاست. پس از بررسی روش‌های درمانی پیشنهادی اعم از تمرینات روحی روانی و یا دستورات خوراکی، شاهد بهبود بسیاری از مشکلات این چنینی بوده‌ایم. در این میان افرادی بوده‌اند که اصلاً از وجود چاکرا اطلاعی نداشتند اما با اعتماد به افراد آگاه در این زمینه و انجام دستورالعمل های پیشنهادی آنها به وضوح شاهد بروز تغییرات چشمگیر در حالات روحی روانی و جسمی بوده اند. افراد بسیاری هستند که سلامت جسم خود را باز یافته اند بدون آنکه از روشهای مرسوم قبل ازچاکرا درمانی استفاده کنند. آنها بدون استفاده از از داروهای شیمیایی برای کنترل رفتار و حالات روحی و بدون استفاده از داروهایی که جسم آنها را تسکین دهد، شاهد رفع و یا کم شدن آن مشکلات بوده اند.

در کنار دلایل علمی اثرات و نتایجی که افراد بسیاری اعم از سنتی و مدرن از شیوه‌های درمانی وابسته به چاکرا گرفته اند، می توان به صحت بسیاری از مباحث مطرح شده در این  زمینه دست یافت.

بیشتر بخوانیم : چاکرا درمانی چیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *