دسترسی به منوها

جهان خلقت بر اساس حوزه‌های مغناطیسی ایجاد شده است

عضویت در خبرنامه

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

تاثیر چاکرا در طب سنتی

به عبارتی می‌توان گفت که چاکرا و درمان آن در دسته درمانهای مکمل و طب سنتی به حساب می آید. اما هم جهت بودن طب سنتی و چاکراها می تواند به تنهایی برطرف نمودن مشکلات موجود در چاکرا ها کمک کند. در این مقاله سعی می کنیم از طب سنتی و استفاده از دارو و خوردنی های گیاهی به منظور درمان چاکراها نام ببریم.

از سال های بسیار دور انسان برای درمان نمودن مشکلات جسمانی و روانی خود از گیاهان و آنچه که در طبیعت رشد می‌کرده است به عنوان دارو و درمان سود می برده است. گیاهان دارویی نیز مانند بسیاری از پدیده های شفابخش دارای ارتعاش خاص و منحصر به فرد است که در به تعادل درآوردن جسم و روح انسان میتواند موثر باشد. در زمینه درمان و شفابخشی چاکراها، گیاهان می توانند کمک بسیاری کنند.

به طور کلی گیاهان قابلیت این را دارند که سموم بدن را دفع نموده، به مقدار گردش خون و فراهم کردن اکسیژن کمک کنند و کیفیت و وضعیت بهتری را برای جسم انسان به ارمغان بیاورند. پس از مصرف گیاهان مختص به چاکرای خاص، تعادل در این چاکرا ها ایجاد شده و شاهد تغییرات محسوس در جسم و روان خواهیم بود.

طب سنتی آیورودا و چاکراها

در واقع علمی قدیمی و کهن در هند محسوب می‌شود که ریشه بودایی داشته و همچنان افراد بسیاری به آن توجهی خاص دارند. در آیورودا به عواملی چون استفاده از داروهای گیاهی، یوگا و ماساژ برای درمان نمودن مشکلات و بیماری ها سود برده می شود. مفهوم کلی در استفاده از این علم سنتی به تعادل رساندن است و عوامل برهم زننده تعادل که سبب بیماری‌ها است را از بین میبرد.

استفاده از طب سنتی در چاکراها

همانطور که گفته شد استفاده از آیورودا می تواند چاکرا های مناطق مختلف را به تعادل برساند. در ادامه این مطلب آیورودا و طب سنتی همراه با درمان آن به وسیله گیاهان دارویی به صورت تفکیک شده بیان می شود.

(اولین مرکز بیورزونانس)

 طب سنتی و چاکرای اول

این چاکرا به عنوان تکیه گاه و ریشه شناخته می شود و محل قرار گیری آن در قسمت زیرین ستون فقرات است که انسان را به زمین مادر طبیعت مرتبط می کند.  در صورت نقص و عدم تعادل چاکرای ریشه شاهد بروز مشکلاتی مانند سوءهاضمه، عدم تعادل وزن، مشکلات باربری و… هستیم. علم آیورودا گیاهانی نظیر سیر، زردچوبه، دارچین، گلپر، زنجبیل، ریشه قاصدک و میخک را برای به تعادل رساندن این چاکرا توضیح می کند.

 طب سنتی و چاکرای دوم 

محل قرارگیری چاکرای دوم یا چاکرای خاجی در قسمت پایین شکم است که وظیفه آن کنترل و نظارت بر احساسات، تفکر و خلاقیت و امور جنسی است. در صورت نامتعادل بودن چاکرای خاجی فرد دچار مشکلات رفتاری و عدم ثبات اخلاقی و عاطفی می شود. همچنین مشکلات جنسی و بی تفاوتی در کنار احساساتی مانند ترس، نفرت و خشم در فرد شکل می گیرد. طب سنتی آیورودا برای درمان و تعادل رساندن چاکرای دوم گیاهانی نظیر، گل همیشه بهار، برگ بو، زعفران، هل، دارچین، شیرین بیان و زنجبیل را توصیه می کند.

طب سنتی آیورودا و چاکرا

 طب سنتی و چاکرای سوم

محل قرارگیری چاکرای سوم یا مانی پورا که به چاکرای شبکه خورشیدی نیز معروف است، در ناحیه معده جای گرفته است و ارتباط مستقیمی با احساساتی نظیر اعتماد و عزت به نفس  گره خورده است. هم چنین رابطه ای مستقیم با روده و سیستم گوارش دارد. در صورتی که چاکرای سوم از تعادل خارج گردد و یا مشکلی در آن به وجود آید  فرد به شخصی بی اعتماد به نفس تبدیل می‌شود و احساساتی نظیر حسادت، نیازمندی به تایید دیگر افراد، استرس و اضطراب و همچنین مشکلات در زمینه گوارش مواجه می گردد.

گیاهان درمانی در طب سنتی وجود دارد که می می‌تواند مشکلات چاکرای سوم را مرتفع گرداند. گیاهانی نظیر بادرنجبویه، بابونه، رزماری، رازیانه و گل ختمی برای به تعادل رساندن چاکرای سوم و رفع مشکلات به وجود آمده در این زمینه مفید است.

 طب سنتی و چاکرای چهارم

چاکرای چهارم که به چاکرای قلب نیز خوانده می‌شود و محل قرارگیری آن در قفسه سینه است. هر عامل فکری و رفتاری که مرتبط با عشق، مهربانی، بخشایش و… باشد با چاکرای چهارم ارتباطی مستقیم  دارد. در صورت نقص در این چاکرا احساسات و عواطف در فرد کم رنگ و یا افراطی می گردد و شخص مورد نظر علاوه بر آنکه نمی تواند احساسی نسبت به دیگران داشته باشد و نیزدر قبول و پذیرش و دوست داشتن خود هم دچار مشکل می گردد. در فرد دچار اختلال در چاکرای چهارم بیماریهای ریشه و منشاء گردش خون و قلب دارد  مشاهده می‌شود.

برای درمان مشکلات چاکرای چهارم در طب سنتی  آیورودا گیاهانی نظیر پرتغال، گل ختمی، زالزالک، توت و اسطوخودوس تجویز می گردد. با مصرف این گیاهان علائم رفتاری و مشکلات جسمانی به سبب تعادل رسیدن عملکرد این چاکرا بهبود پیدا می‌کند.

طب سنتی و چاکرای پنجم

چاکرای پنجم یا چاکرای گلو در منطقه نامبرده نام دارد و ارتباطی تنگاتنگ با اموری مانند صحبت کردن، ارتباط  با دیگران، ابراز نظر و عقیده و… دارد. در زمان عدم تعادل چاکرای پنجم فرد تبدیل به شخصیتی بی نظم می شود و همچنین در گفتار وی نقص به وجود می آید. در کنار این علائم می توان مشکلاتی جسمانی مانند اختلال در تیروئید و گلو نام برد.

گیاهانی که برای به تعادل رساندن چاکرای گلو و درمان آن مناسب هستند گیاهانی نظیر مریم گلی، شبدر قرمز، بابونه و شکوفه شبدر قرمز هستند.

 طب سنتی و چاکرای ششم

چاکرای ششم یا همان چشم سوم در ناحیه پیشانی و بین ابروها جای گرفته است و ارتباطی مستقیم با قدرتهای روانی، غیب بینی و شهود دارد. چاکرای سوم می تواند سبب دیدن چیزهای غیر فیزیکی، تله پاتی و یا روشن بینی گردد. در افرادی که چاکرای ششم آنها دچار اختلال است نشانه هایی از کابوس، هذیان گویی، پارانویا و… دیده می گردد.

گیاهانی مانند مریم گلی و گل شور برای بهبود و ترمیم این چاکرا مفید هستند.

 طب سنتی و چاکرای هفتم

چاکرای هفتم یا تاج در مرکز سر و بالاترین نقطه جای گرفته است و شما را با جهان والا مرتبط می کند. در صورت عدم تعادل و کارکرد صحیح این چاکرا شخص در خود هدف و انگیزه ای را حس نمی‌کند و از معنویت دور خواهد شد.

گیاهانی نظیر بنفش، رزماری، اسطوخودوس و مریم گلی برای بهبود این چاکرا و علائم جانبی آن مناسب است.

بیشتر بخوانیم: چاکرا تراپی چیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *