دسترسی به منوها

جهان خلقت بر اساس حوزه‌های مغناطیسی ایجاد شده است

عضویت در خبرنامه

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

نگاهی به چاکرا در اسلام

درست است که به طور صریح با مشخصات و نام چاکرا در دین اسلام چیزی مشاهده نمی کنیم اما نمی توان این حقیقت را انکار کرد که به صورت های مختلف اشاراتی کاملاً مستقیم به مراکز انرژی، قدرت های ذهنی و الهامات که بی ربط با چاکراها نیستند در دین اسلام  اشاره ای نشده باشد. در آیات قرآن و آدابی مانند وضو و نماز کاملاً اثرات انرژی حیاتی کیهان و چاکرا ها کاملا مشهود است. به عنوان مثال در فرایضی مانند نماز، وضو گرفتن و آیات قرآنی شاهد این حقیقت هستیم. بارها توسط انبیا و آیات قرآن به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این نکته اشاره شده است که در اثر عبادت و ارتباط با خداوند می توان چشم بصیرت یافت.

بارها از وحی به پیامبران و بزرگان دینی نام برده شده است که همان اتصال به شعور الهی و دریافت الهامات است. تاکید بر نماز و اعمالی چون سجده کردن و اثرات آن را نمی‌توان نادیده گرفت. همانطور که در سوره قاف خداوند می گوید تو در ناآگاهی و غفلت بودی و ما حجاب ها را از چشمان تو برداشتیم. این اشاره به چشم بصیرت دارد و زمانی که پرده ها از جلوی چشم برداشته شده و با الهامات و روشن بینی ها قادر خواهیم بود حقیقت موضوعات را ببینیم و درک کنیم. همانطور که در قرآن به فرقان اشاره شده است. در واقع فرقان قدرت و توانایی ای است که به فرد توان تشخیص و درک حق و باطل را میدهد. اینها نشانه ای هستند از از اینکه علاوه بر چشمان متداول، چشم بصیرتی برای دیدن نادیده ها و نیز درکی برای تشخیص ناشناخته ها وجود دارد.

نماز و چاکراها

در واقع بهتر است که به این موضوع از منظر هاله و انرژی پیرامون انسان صحبت کنیم. زیرا هاله های انرژی ارتباطی مستقیم با مراکز انرژی در بدن دارند و می توانند بیان کننده چاکرا ها در بدن باشند. با بررسی افراد در هنگام نماز خواندن به صراحت شاهد تغییراتی در هاله انرژی هستیم. در زمان حال با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دوربین هایی مخصوص می توان هاله انرژی افراد را در هنگام نماز خواندن مورد بررسی قرار داد. بدین وسیله تاثیر نماز و حرکات آن را در این تغییرات می توانیم مشاهده کنیم.

از جمله اعمالی که در هنگام نماز خواندن انجام می شود و جزو واجبات نماز می باشد، حالت  سجده است. در این زمان با سر گذاشتن بر زمین و مهر منطقه‌ای با زمین تماس پیدا می کند که همان چشم سوم است. این چاکرا می تواند با اعمال خاص و یا تحریک فیزیکی برانگیخته گردد. همچنین از قول عرفا و عالمان دینی ذکری به نام یونسیه نامبرده شده است که به طور مستمر و طولانی در حالت سجده انجام می گردد. این ذکر فوق العاده در حالت سجده می تواند پرده های بسیاری را از پیش روی چشم انسان بردارد. تاکید و سجده های طولانی و مزیت های آن اینجا مشخص می شود.

نماز و چاکرا ها

وضو گرفتن و چاکراها

از لازمه های عبادت و نماز خواندن در دین اسلام وضو گرفتن است. هنگامی که برای نماز خواندن وضو گرفته و مهیا می شویم در این زمان چاکراهای بدن و کانال های انرژی حالتی وسیع تر و فعال تر پیدا می کنند. طبق بررسی های انجام شده در زمان وضو گرفتن هاله ها و انرژی هایی در اطراف انگشتان شکل می گیرد.

همانطور که بهتر می دانید توصیه شده است که وضو گرفتن با آب سرد انجام شود. زمانی که این عمل را با آب سرد انجام می دهید چاکراها باز شده می‌تواند انرژی مثبتی جذب و انرژی های منفی را تعدیل نماید. این فرایند توسط دوربین‌های مخصوص این کار، از شخص نمازگزار هنگام وضو گرفتن ثبت گردیده است.از دید افراد متخصص در این زمینه، وضو گرفتن عملی برای پاکسازی و جذب انرژی چاکرا ها شناخته می شود و همچنین انجام آن در ساعاتی خاص می تواند تأثیرات این عمل را بیشتر نماید. به عنوان مثال اگر وضو در ساعاتی بین ۳ الی ۵ بعد از ظهر انجام شود خواهد توانست که تاثیر بر کانال انرژی مرتبط با کلیه و مثانه ها داشته باشد. همچنین ساعات وضو گیری ما بین ۷ تا ۹ بعد از ظهر تاثیرات مثبت بر تقویت قدرت حافظه خواهد داشت.

طی تحقیقات انجام شده وضوگرفتن قادر خواهد بود بارهای منفی و بلا استفاده را از شما دور نماید و این کار سبب می شود که امواج منفی در حوزه اعصاب با آب پاک شده و آرامشی جدید جایگزین گردد.

 چاکرای مرتبط با وضو

زمانی که اقدام به وضو گرفتن قبل از اقامه نماز می کنید چاکراهای فرعی و اصلی را شستشو و باز می نمایید. در ابتدا چاکراهای فرعی مانند کف دست و آرنج شسته و پاکسازی و تطهیر می شود. بعد از این مرحله نوبت به  چاکراه های تاجی و همچنین چاکراهای فرعی دیگر در پا می رسد. با انجام وضو که در اول صبح به عبارتی آنها را برای شروع فعالیت های روزانه باز و آماده می کنیم.

شباهت یوگا و نماز خواندن در تقویت چاکراها

همانطور که میدانید حرکات جسمی خاص که چاکرا هایی را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند بر عملکرد مناسب آنها تاثیر داشته باشد. یکی از حرکاتی که در نماز انجام می‌شود و در حرکات یوگا به منظور تقویت چاکراها شبیه است، سجده می باشد.  سجده طولانی می‌تواند اثرات قابل لمسی را در پی داشته باشد. در ادامه به اثرات مثبت سجده بر چاکراها ایا حرکات یوگا برای تحریک چشم سوم می پردازیم:

  • مقدار و سرعت استدلال و تجزیه و تحلیل ذهنی بالا میرود
  • انجام این حرکت چاکرای آجنا را فعال کرده و سبب روشن بینی و الهامات میگردد
  • سطح آگاهی انسان افزایش پیدا می کند و کنترل بهتری بر انرژی های درونی خواهیم داشت
  • در حرکات نماز و مخصوصاً سجده کشش ماهیچه های پشت کمر و همچنین اتصالات مهرهای اثرات مثبتی را بر بدن دارد.
  • در حالت نماز و سجده ایزک ها در ستون فقرات حالت رها شوندگی داشته و حالتی طبیعی به خود میگیرند
  • طی این فرایند آرامش اعصاب و تنظیم عملکرد غدد آدرنال صورت می پذیرد
  • با انجام این حرکات به مرور خشم و عصبانیت در انسان  کاهش پیدا می‌کند
  • چاکرای دیگری که در فرایند سجده فعال می شود چاکرای خورشیدی است که با فشار معده به آن ناحیه انجام می پذیرد.
  • انجام این عمل برای درمان بیماری های مرتبط با سیاتیک مفید است
  • زمانی که به سجده می روید و کف دستها بر روی زمین قرار می گیرد و یا در هنگام تماس پا و زانو همراه با پیشانی ها بر روی زمین، تبادلی بین زمین برای دادن انرژی منفی و دریافت انرژی مثبت صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانیم: چاکرا تراپی چیست 

 

3 پاسخ

  1. با سلام و تشکر
    جالب بود هرچی علم پیشرفت میکنه حقایق دینی راحت تر قابل قبول میشه خدارا شکر توی این عصر هستیم .

  2. جناب دکتر این خارق العاده است. من چندین ساله که باور دارم هر زمان توان مالی مناسبی پیدا کردم میتونم فرکانس درمانی رو برای درمان همه مردم جهان استفاده کنم چون باور داشتم چنین دانشی باید باشه و بوجودش آورد. همین امشب که دیدم بسیار خوشنود شدم و بیشتر مقالات شما رو خوندم.
    میدونید من باور دارم که علاوه بر انکه با فرکانس میشه بسیاری از بیماریها رو درمان کرد، میشه با اون وارد قدرتهایی ماورایی هم شد و چیزهایی رو که اکنون نمیبینیم باهاش مشاهده کرد و یا سفر در زمان کرد و همچنین گمان میکنم از نیروگاه هارپ یا نیروگاهی مشابه، بجز امواجی برای جابجایی ابرها و تولید زلزله، امواج برای تولید مریضیهایی مانند کرونا و … یا آفات گیاهی و نارسایی ها و همچنین تولید فکر یکسان بین مردم هم استفاده کرد اما نه توان و نه قدرت اثباتش رو داشتم.
    خوشنود خواهم شد گفتمانی هر چند کوتاه با شما داشته باشم.

  3. همچنین یادم رفت بگم به دیدگاه من اینکه قبله چاکرای گلوی زمین هست و مسلمانها به سوی اون نماز میخوانند، تاثیر مغناطیسی روی تنظیم بدن دارد بویژه آنکه در ساعتهای ویژه ای (تا کل ساعت نجومی اذان) این فرکانس بیشتر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *